środa, 25 maja 2016

JAK DUSZA UWIELBIA TRÓJCĘ ŚWIĘTĄ - Mechtylda z Magdeburga

Trójca Święta


Panie Jezu Chryste, który bez początku w duchowy sposób wypłynąłeś z Serca Twego odwiecznego Ojca i według ciała narodziłeś się z czystej i niepokalanej Dziewicy, świętej Maryi! Ty z Ojcem jesteś jednym Duchem, jedną wolą, jedną mądrością, jedną potęgą, jedną najwyższą mocą – ponad wszystko, co kiedykolwiek istniało – bez końca. 

Panie, wiekuisty Ojcze, ponieważ ja, najniegodniejsza ze wszystkich ludzi, też w duchowy sposób wypłynęłam z Twojego Serca,i ja, o Panie Jezu, narodziłam się w cielesny sposób z Twego boku, i  ja, o Panie, Boże i Człowieku, zostałam oczyszczona Waszym Duchem, przeto ja, ubogi i strapiony człowiek, mówię te słowa: «Panie, Ojcze niebieski, Tyś jest moim Sercem! Panie, Jezu Chryste, Tyś jest moim Ciałem!Panie, Duchu Święty, Tyś jest moim Tchnieniem! Panie, Święta Trójco, Tyś jest moją jedyną Ucieczką i moim wiecznym Spoczynkiem!» 

Mechtylda z Magdeburga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz